VPN-verbinding met MATT

Geplaatst op 10 februari 2022


Met de komst van de MATT WorkSpace omgeving is de VPN-verbinding overbodig geworden.
Daarom stoppen we per 1 maart 2022 met de VPN-dienst. Dit betekent dat er vanaf 1 maart 2022 geen gebruik meer gemaakt kan worden van de VPN-verbinding (Cisco AnyConnect).

Wat te doen?

Maak je geen gebruik (meer) van de Cisco AnyConnect VPN-verbinding? Dan hoef je geen verdere stappen te ondernemen, alles staat dan goed ingesteld.

Maak je nog wel gebruik van de Cisco AnyConnect VPN-verbinding? Dan dien je te controleren of er verbinding gemaakt wordt met de WorkSpace omgeving, dit doe je als volgt:

  1. Sluit de remote desktopverbinding en Cisco AnyConnect VPN-verbinding af
  2. Start de remote desktopverbinding op en log in

Wordt er verbinding gemaakt met de remote desktopverbinding (Exact of Interfere)? Dan staat alles goed ingesteld, er hoeft dan geen verdere actie ondernomen te worden. Indien gewenst kan de Cisco AnyConnect software verwijderd worden.

Wordt er geen remote desktopverbinding gemaakt, of krijg je een foutmelding? Dan moet de verbinding opnieuw ingesteld worden, dit doe je als volgt:

  1. Verwijder de oude remote desktopbestanden en indien gewenst de Cisco AnyConnect software
  2. Ga naar https://workspace.matt.nl en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord
  3. Klik op de gewenste applicatie, deze zal gedownload worden
  4. Open het gedownloade bestand en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord

Je bent nu ingelogd via de WorkSpace omgeving. Het gebruik van de Cisco AnyConnect VPN-software is niet meer nodig. Bovenaan de WorkSpace omgeving staat de knop ‘Help’, hier vind je meer informatie over het gebruik van deze omgeving.

Hulp nodig?

Kom je er niet helemaal uit? Of heb je hulp nodig? Stuur dan een e-mail naar support@matt.nl of bel 088 – 2425448.